czwartek, 31 stycznia 2013

BĄBLOWY OTULACZ NA DRUTACH
Do mojego koszyka z czapkami, szalami i rękawiczkami dołączył "nowy". Jako, że od niedawna jestem sympatyczką czerwieni więc i "nowy" jest czerwony. "Nowy" to oczywiście otulacz, zrobiony z tej samej wełny co rękawiczki. Robótka toczyła się na podwójnej nitce i drutach 8 mm. Zrobiłam 25 oczek + 2 oczka brzegowe. 3 oczka przerabiałam na prawo i z następnego oczka przerabiałam 5 oczek. Po dłuuugim czasie powstał mój "nowy".




Z jednego oczka zrobiłam 5 oczek. Nie wiem jak to fachowo opisać, po prostu nie ściągając z druta oczka przerabiałam nitkę raz na prawo, raz na lewo, aż do pięciu.  Robótkę odwróciłam i przerabiałam te pięć oczek na lewo, po czym znowu odróciłam i przerabiałam na prawo. I tak pięć razy.





Po szóstym przekręceniu robótki  przerobiłam 5 oczek w jedno .


W ten sposób powstał "bąbel".



Powstało 6 bąbli w rzędzie, a rzędy z bąblami robiłam co pięć. Łącznie wyszło 31 rzędów bąbli, tak więc spokojnie mogę się zawinąć na dwa razy ;)




Kiedy się już uwinęłam z moim "nowym", pobiegłam do sklepu po wełnę na "razem-petki" i do dzieła!

Pozdrawiam serdecznie!

5 komentarzy:

  1. Śliczne bąbelki! A kolor- sama energia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolor w sam raz na nasze uliczne szarugi ;0

      Usuń
  2. DZIEKUJE !!! za szkole babelkowania. Juz od dawna kombinuje jak zrobic takie babelki !!! Jeszcze raz DZIEKUJE !!! http://kasiaknits.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że opis jest w miarę jasny, choć Ty Kasiu taka zaprawiona w boju dasz sobie radę ze wszystkim ;)

      Usuń
    2. Opis jest bardzo dobry, aczkolwiek patrzac juz na zdjecia, wiedzialam o co chodzi. Jeszcze raz wielkie dzieki i pozdrawiam, Kasia

      Usuń